Incepand cu luna septembrie 2023 modalitatea de lucru cu publicul pentru Persoane Juridice va fi Exclusiv on-line
  • .
  • .
  • .

Acte necesare persoane juridice

NOTA: Avand in vedere prevederile Legii nr. 2015 privind Codul Fiscal si ale Legii nr.207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala precum si a normelor metodologice de aplicare a acestora, pentru incadrarea folosintei imobilelor in categoria rezidential, nerezidential, mixt, declaratia depusa pentru acestea incepand cu 01.01.2016 va fi insotita de documente care sa ateste categoria de folosinta, dupa caz:

  • contracte de inchiriere/comodat;
  • copie autorizatie de construire;
  • certificat constatator ONRC;
  • declaratie pe proprie raspundere, unde nu exista alte documente pentru clarificarea folosintei bunului;
  • alte documente similare.

1. Declarare cladiri:

  • Declaratie de impunere completata cu valoarea de inventar a cladirilor inregistrata in contabilitatea contribuabilului - Descarca formular
  • Certificat energetic (copie);
  • Act dobandire (copie conform cu originalul, semnata);
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat;
  • Evidenta contabila dupa caz:

a. In cazul cladirilor construite cu Autorizatie de Construire:

  • Autorizatia de construire (copie conform cu originalul, semnata);
  • Anuntul de incepere al lucrarilor inregistrat la organul emitent al autorizatiei de construire;
  • Procesul verbal de receptie (copie conform cu originalul, semnata);
  • Balanta de verificare analitica;
  • Analitic cont 231 cu evidentierea platilor catre organul emitent al autorizatiei de construire si I.S.C. si copii ale documentelor de plata;
  • Analitic cont 213 cu evidentierea echipamentelor tehnologice aferente investitiei;
  • Analitic oricare alt cont in care s-au inregistrat cheltuieli atribuite direct investitiei;
  • Regularizarea taxei de autorizare (copie conform cu originalul, semnata);
  • Schita cu suprafata construita la sol (cadastru);
  • Certificat de atestare a edificarii constructiei.

b. In cazul cladirilor dobandite cu act de vanzare cumparare, donatie, hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila:

  • Actul de dobandire (copie conform cu originalul, semnata);
  • Fisa bunului imobil;
  • Balanta de verificare.

c. In cazul cladirilor dobandite prin act de adjudecare:

  • Procesul verbal de licitatie (copie conform cu originalul, semnata);
  • Actul de adjudecare (copie conform cu originalul, semnata);
  • Balanta de verificare.

d. In cazul cladirilor dobandite prin contract de leasing:

  • Contractul de leasing (copie conform cu originalul, semnata);
  • Procesul verbal de predare primire al bunului (copie conform cu originalul, semnata);
  • Raportul de evaluare necesar inregistrarii fiscale, intocmit ANEVAR;

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

2. Declarare terenuri:

  • Declaratie de impunere completata cu suprafata totala, din care construita la sol ; - Descarca formular
  • Actul de dobandire (copie conform cu originalul, semnata);
  • Schita cadastrala;
  • Balanta de verificare;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

3. Incetari terenuri/cladiri

  • Cerere/adresa de scoatere din evidenta terenuri vanzare integrala - Descarca formular
  • Cerere/adresa de scoatere din evidenta terenuri vanzare partiala - Descarca formular
  • Cerere/adresa de scoatere din evidenta cladire vanzare integrala - Descarca formular
  • Cerere/adresa de scoatere din evidenta cladire vanzare partiala - Descarca formular
  • Document instrainare (copie conform cu originalul, semnata);
  • Balanta de verificare;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

4. Acte necesare pentru reevaluare:

  • Declaratie de impunere cu noile valori rezultate in urma reevaluarii; - Descarca formular
  • Raportul de reevaluare intocmit de specialisti in domeniu acreditati ANEVAR; se depune odata la 5 ani;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

5. Modificari valori de impunere cladiri:

  • Declaratie de impunere - Descarca formular
  • Actele care au stat la baza modificarii;
  • Adresa cu evidenta cronologica in cazul modificarilor succesive;
  • Nota contabila, balanta analitica, bilant la declararea intarziata;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

6. Declarare autovehicule:

a. Pentru autovehicule in proprietate:

  • Factura in cazul dobandirii de la persoana juridica (inregistrata in registrul de evidenta a mijloacelor de transport) 3 exemplare;
  • Factura reziduala in cazul teminarii contractului de leasing 3 exemplare;
  • Contract vanzare-cumparare  in cazul dobandirii de la persoana fizica (inregistrat in registrul de evidenta a mijloacelor de transport) 3 exemplare;
  • Pentru autovehiculele importate - declaratie vamala pentru autoturismele cumparate din tari extracomunitare;
  • Factura tradusa de un traducator autorizat pentru autoturismele cumparate din tari comunitare (copii conforme cu originalul, semnate) 3 exemplare + un exemplar factura netradusa + carte identitate auto emisa de RAR.

b. Pentru autovehicule in leasing:

  • Copie contract leasing si copie Proces-Verbal de predare-primire (conforme cu originalul, semnate) 3 exemplare;
  • Copie contract novatie/cesiune si copie Proces-Verbal de predare-primire (conforme cu originalul, semnate) 3 exemplare.

Insotite de urmatoarele documente:

  • Cartea de identitate a autovehiculului (copie + original);
  • Adeverinta RAR sau de la producator pentru atestarea suspensiei pneumatice pentru autovehicule >12 tone;
  • Certificatul de atestare fiscala de la vanzator/cesionar atat in cazul transmiterii dreptului de proprietate cat si in cazul transmiterii dreptului de folosinta (cesiune sau novatie);
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

7. Finalizari contracte leasing:

  • Factura reziduala 3 exemplare;
  • Certificat de atestare fiscala in original sau copie legalizata de la vanzator;
  • Copie carte autovehicul;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

8. Incetari auto:

  • Plata tuturor obligatiilor bugetare exigibile si plata integrala pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat;
  • Cerere de scoatere din evidenta completata si semnata- Descarca formular ITL 016/2016
  • Cerere pentru eliberarea unui certificat fiscal in cazul persoanelor juridice - Descarca formular ITL 012/2016
  • Factura de vanzare in 5 exemplare sau copii conform cu originalul;
  • Copie cartea de identitate a vehiculului;
  • Certificat distrugere (REMAT), contract cesiune sau novatie (copie conform cu originalul, semnata) 3 exemplare;
  • Balanta analitica - ultima luna inchisa;
  • Analitic clasa 2 (cont 211, 212, 213 si 231) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza sectorului 3, inclusiv analitic mijloace transport (proprietate si/sau marfa);
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

9. Transfer auto:

  • Cerere de transfer - Descarca formular
  • Copie CUI nou;
  • Copie Cerere inscriere Mentiuni - Registrul Comertului;
  • Copie Sentinta Judecatoreasca;
  • Copie act intern firma de schimbare de sediu;
  • Balanta analitica (ultima luna inchisa conform legislatiei in vigoare);
  • Analitic clasa 2 (cont 211, 212, 213 si 231) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza sectorului 3, inclusiv analitic mijloace transport (proprietate si/sau marfa);
  • Copie carti de identitate autovehicule, in cazul in care se inregistreaza transferul de la alt sector la sectorul 3;
  • Delegatie + copie CI delegat;
  • Urmeaza incetarea patrimoniala in baza confirmarii luarii in evidenta fiscala a unitatii administrativ teritoriale unde solicita transferul.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

10. Modificari ale sediului social:

  • Cerere din partea societatii de solicitare a schimbarii sediului;
  • Copie CUI nou;
  • Copie Cerere inscriere Mentiuni – depusa la Registrul Comertului;
  • Copie Sentinta Judecatoreasca emisa de Registrul Comertului;
  • Copie act intern firma de schimbare de sediu sau statut;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

11. Eliberari certificate fiscale indiferent de destinatia acestora:

  • Cerere tip completata si stampilata;- Descarca formular
  • Plata tuturor obligatiilor bugetare exigibile;
  • In cazul certificatelor fiscale pentru instrainare (cladiri, terenuri, autovehicule) este necesara si plata integrala pentru bunul ce urmeaza a fi instrainat;
  • Balanta analitica (ultima luna inchisa conform legislatiei in vigoare);
  • Analitic clasa 2 (cont 211, 212, 213 si 231) cu evidentierea bunurilor patrimoniale situate pe raza sectorului 3, inclusiv analitic mijloace transport (proprietate si/sau marfa);
  • Comunicare catre locator a valorii rezultate din investitiile efectuate  in spatiile inchiriate, cu confirmare de primire;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

12. Restituiri/compensari:

  • Cerere de restituire - Descarca formular
  • Cerere de compensare - Descarca formular
  • Documentele de plata in original sau copie conform cu originalul, semnata, dupa caz, prin care s-au achitat sumele catre bugetul local sector 3;
  • Documentele care au stat la baza constituirii sumelor de restituit/compensat (acte de schimbare sediu, acte de instrainare, hotarari judecatoresti definitive si irevocabile etc);
  • Balante analitice;
  • Inventarul mijloacelor de transport, etc, in functie de situatia particulara a fiecaruia;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

13. Declarare ocupare domeniu public:

  • Declaratie tip completata; - Descarca formular
  • Copie Aviz urbanism sau orice document de atribuire a suprafetei;
  • Schita amplasament;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

14. Incetare ocupare domeniu public:

  • Declaratie de incetare a ocuparii domeniului public – Descarca formular
  • Documente justificative din care sa rezulte repunerea domeniului public in starea initiala la o data certa
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

15. Scutiri:

  • Cerere pentru acordarea scutirii in cazul persoanelor juridice – Descarca formular
  • Actul de proprietate al bunului pentru care se solicita scutirea la plata;
  • Documente justificative in baza carora se solicita scutirea;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie C.I. delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

16. Stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate:

  • Declaratie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate – Descarca formular
  • Declaratie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate – Descarca formular
  • Contract spatiu unde se desfasoara activitatea de reclama/afisaj/publicitate;
  • Schita cu dimensiuni a reclamei respective;
  • Autorizatie de construire si memoriu tehnic cu schita casetei luminoase (acolo unde este cazul);
  • Contractul de prestari servicii de publicitate si factura emisa;
  • In cazul in care factura cuprinde prestari de servicii pentru mai multe unitati administrativ teritoriale, acestea se vor defalca explicit;
  • Delegatie + copie C.I. delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

17. Incetare taxei pentru servicii de reclama si publicitate:

  • Documente justificative din care sa rezulte desfiintarea materialului publicitar la o data certa;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

18. Stabilirea taxei hoteliere:

  • Declaratie decont  privind sumele incasate reprezentand taxa hoteliera – Descarca formular
  • Analitic clasa 7 din balanta de verifcare reprezentand venituri din cazare;
  • Copie C.U.I.;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

19. Declarare/ Vizare bilete si abonamente:

  • Declaratie - Descarca formular 
  • Copie factura achizitie biliete si biletele de spectacol (fizic) in vederea vizarii;
  • Copie C.U.I.;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

20. Decont Bilete si abonamente:

  • Declaratie decont – Descarca formular 
  • Copie ordin de plata;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie C.I. delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.

21. Fuziuni/Divizari societati comerciale:

  • Declaratii pentru bunurile patrimoniale primite/predate (cladiri, teren, auto, s.a.m.d.);
  • Copie proiect fuziune/divizare;
  • Hotarare Judecatoreasca a Registrului Comertului de aprobare a fuziunii/divizarii;
  • Copia Monitorului Oficial unde s-a publicat fuziunea/divizarea;
  • Procesul Verbal de predare primire cu mentionarea datelor de identificare a bunurilor care se transfera;
  • Balanta analitica la data predarii/primirii;
  • Copie CUI;
  • Delegatie + copie CI delegat.

* Nota : In cazuri specifice pot fi solicitate si alte documente care sa ateste veridicitatea unor stari de fapt specifice.